Meldpunt gedupeerde CBAI
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Over stappen naar het LBIO. Wat te doen?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Over stappen naar het LBIO. Wat te doen? Empty Over stappen naar het LBIO. Wat te doen?

Bericht van Gaya ma dec 20, 2010 5:19 pm

Ik heb informatie ingewonnen bij het LBIO wat te doen om over te stappen. Ook was mijn vraag of ze iets konden doen voor de slachtoffers van het CBAI. Hier onder hun reactie.

Het LBIO kan u helaas niet bijstaan in de afhandeling van uw klacht of problemen bij het CBAI. Indien u uw grosse retour heeft ontvangen van het CBAI of een nieuwe grosse aan heeft gevraagd bij de rechtbank waar de uitspraak is gedaan, kan het LBIO uw alimentatiezaak in behandeling nemen zodra het CBAI alle lopende vorderingen gestaakt heeft. Op het moment dat u een zaak indient bij het LBIO verzoeken wij u te vermelden dat het CBAI uw vordering eerder al in behandeling heeft genomen. Indien u betalingen van uw ex partner of het CBAI ontvangen heeft die betrekking hebben gehad op de alimentatieverplichting of achterstand, verzoeken wij u deze aan ons door te geven door middel van een eventuele eindafrekening of tussentijds betalingsoverzicht. Deze kunt u naar ons opsturen zodra u de eerste keer post van ons ontvangen heeft.

Indien u het LBIO wil verzoeken de inning van de alimentatie over te nemen, kunt u dit het beste doen via onze website. Op de eerste pagina (‘Homepage’) kunt u onder het kopje ‘Direct online regelen’ op ‘Aanvragen overname inning alimentatie’ klikken. Als u het aanvraagformulier dat tevoorschijn komt volledig invult en via het knopje onderin het formulier naar het LBIO verstuurt, kunt u binnen enkele dagen in tweevoud een aanvraagformulier van ons verwachten. Hiervan stuurt u één exemplaar ondertekend naar het LBIO retour. U dient hierbij direct de originele grosse (uitspraak van de rechtbank) mee te sturen. De eerder genoemde eindafrekening of betalingsoverzicht kunt u hierbij direct mee sturen.



Met vriendelijke groet,



Gaya
5 sterren
5 sterren

Aantal berichten : 59
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Over stappen naar het LBIO. Wat te doen? Empty Re: Over stappen naar het LBIO. Wat te doen?

Bericht van Yvette di dec 21, 2010 10:43 am

Je moet dus eerst je dossier sluiten bij het CBAI en een eindafrekening van hun overleggen om aan te tonen of er al dan niet door de alimentatieplichtige betaald is. Het lastige is dat je dossier sluiten bij het CBAI je fors geld kost en dan maar afwachten of je ooit een betrouwbaar overzicht krijgt, pas dan kun je de overstap maken naar het LBIO.....
Yvette
Yvette
Admin
Admin

Aantal berichten : 113
Registratiedatum : 27-08-10
Leeftijd : 55
Woonplaats : Alphen aan den Rijn

https://incassofraude.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Over stappen naar het LBIO. Wat te doen? Empty Re: Over stappen naar het LBIO. Wat te doen?

Bericht van Gaya di dec 21, 2010 1:14 pm

Wanneer ik het bericht goed lees en begrijp, staat dat er nu juist niet. Je kan de grosse terug vragen of een nieuwe aanvragen bij de rechtbank. Een eventuele eind afrekening of tussentijds betalingsoverzicht. Wat er bij ex is verhaald kan je via de deurwaarders opvragen. Nergens staat dat het dossier bij het CBAI gesloten moet zijn.

Een mail sturen naar het CBAI. Schrijf dat ze in gebreken zijn gebleven, eventueel welke schade en hoeveel schade je daar van heb ondervonden, blijf zakelijk en bij de feiten, geen emotie erin en eis je grosse terug.

Dit binnen het termijn van 5 werkdagen. Reageren ze daarop niet dan is het klaar. Dan blijven ze wederom weer in gebreken en verhinderen zij dat je mogelijke andere stappen kan ondernemen om je recht te halen. Een rekening sturen mogen ze doen, alleen voor loonbeslag, bankbeslag zullen ze langs de rechter moeten. Nou graag, dan mag het CBAI daar gaan uitleggen hoe het komt dat ze niets van zich laten horen, we niet weten bij welke deurwaarder ons dossier ligt. Ze tussentijds veranderingen in de bestaande regelingen hebben doorgevoerd, is namelijk contract breuk. Ze niet hebben gemeld aan ons dat ze van deurwaarder zijn veranderd. Waar het geincasseerde geld is gebleven. Waar de hoge rekeningen vandaan komen en zo kan ik nog wel even door gaan. Het CBAI wil niet voor de rechter komen, echt niet. Dan komt de oplichting namelijk aan het licht en volgens mij liggen er al heel veel dosssiers bij 1 advocaat. Dat zijn korte klappen die dan gemaakt kunnen worden.

Meld bij de overstap naar het LBIO wel duidelijk dat het CBAI ingeschakeld is geweest.

Gaya
5 sterren
5 sterren

Aantal berichten : 59
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Over stappen naar het LBIO. Wat te doen? Empty Re: Over stappen naar het LBIO. Wat te doen?

Bericht van Yvette di dec 21, 2010 1:41 pm

Als je dossier bij het CBAI niet gesloten is kunnen zij ter aller tijden overgaan tot incasso of beslaglegging. Dat is de reden dat je eerst je dossier moet sluiten bij het CBAI en de eindafrekening moet overleggen alvorens het LBIO de zaak kan overnnemen, anders zou er zowel door het CBAI als door het LBIO geincasseerd kunnen worden.....
Yvette
Yvette
Admin
Admin

Aantal berichten : 113
Registratiedatum : 27-08-10
Leeftijd : 55
Woonplaats : Alphen aan den Rijn

https://incassofraude.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Over stappen naar het LBIO. Wat te doen? Empty Re: Over stappen naar het LBIO. Wat te doen?

Bericht van 123 di dec 21, 2010 7:15 pm

Klopt helemaal de reactie van Admin.het LBIO wil zwart op wit wat er geincasseerd is,voordat zij beslag gaan leggen op iets wat al verhaald is door een andere partij.

123
moderator
moderator

Aantal berichten : 50
Registratiedatum : 27-08-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Over stappen naar het LBIO. Wat te doen? Empty Re: Over stappen naar het LBIO. Wat te doen?

Bericht van Gaya di dec 21, 2010 7:28 pm

Gelukkig heb ik staks mijn grosse en ergens heb ik een brief van het CBAI waarin staat dat incasseren is mislukt omdat ex volgens deurwaarder niet bij het UWV bekent is. Ik stuur het hele dossier van het CBAI mee.
Ik zie dus mogelijkheden om over te stappen.

Nu wachten op een rekening van het CBAI. Dan gaan ik voor loonbeslag. Moet het CBAI eerst langs de rechter!

Gaya
5 sterren
5 sterren

Aantal berichten : 59
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Over stappen naar het LBIO. Wat te doen? Empty Re: Over stappen naar het LBIO. Wat te doen?

Bericht van 123 di dec 21, 2010 7:41 pm

Dat loonbeslag kunnen ze zelf niet doen,hebben ze deurwaarder voor nodig..Hoeve misschien??
Het is toch een absurd gebeuren,je schakelt het CBAI in om je geld te innen,omdat je ex zijn verplichtingen niet nakomt,die moeten de zaak uit handen geven aan een deurwaarder,de deurwaarder gijzelt als het ware jouw beschikking omdat het CBAI zijn verplichtingen niet nakomt en vervolgens krijg jij straks een loonbeslag aan je broek gesmeerd....van het CBAI omdat je hier ook nog voor moet betalen....Mensen die dit forum anoniem met interesse volgen,snappen jullie het nog???

123
moderator
moderator

Aantal berichten : 50
Registratiedatum : 27-08-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Over stappen naar het LBIO. Wat te doen? Empty Re: Over stappen naar het LBIO. Wat te doen?

Bericht van Gaya di dec 21, 2010 7:57 pm

Je heb gelijk. Ik heb daar wel woorden voor maar dan mag ik niet meer op dit forum komen Sad .
Voor bank/loonbeslag moet de deurwaarder naar de rechter. Nou lijkt me leuk. Ben benieuwd of Boltjes en Tinga zelf zullen verschijnen. Zou er nog een gerechtsdeurwaarder zijn voor een incassobedrijf als het CBAI dat op de zwarte lijst staat. Nee het CBAI heeft veel te veel te verbergen om naar de rechter te gaan. Ze zijn niet voor niets met de noorder zon vertrokken en laten niets meer van zich horen. Wel mensen treffen met hun kwalijke zaken en hun schade berokkenen maar als ze dan ter verantwoording worden geroepen zijn ze niet thuis en kan je geen contact meer krijgen. Laf noem ik dat, erg laf. Netjes gezegd! Jasses als ik terug denk aan die schijnheilige telefoontjes, die je alleen maar aan het lijntje hielden met leugens. Doen alsof ze een groot kantoor hebben terwijl er maar 2 personen werken. Tja, door de telefoon is gemakkelijk liegen omdat je weet dat de persoon aan de andere kant van de lijn toch niet weet wat de waarheid is. Ja, te laat als ze al voor veel geld zijn opgelicht.
Mensen die anoniem dit forum volgen zullen er niets van begrijpen, behalve die mensen die exact weten waar we het over hebben.


Gaya
5 sterren
5 sterren

Aantal berichten : 59
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Over stappen naar het LBIO. Wat te doen? Empty Re: Over stappen naar het LBIO. Wat te doen?

Bericht van Gaya do jan 06, 2011 9:11 pm

Het LBIO heeft mijn zaak opgepakt. Nu is het afwachten. Wanneer ik het allemaal goed begrijp krijg ex 3 weken de tijd om aan te tonen dat hij heeft voldaan. Dan gaan er nog 2 weken overheen om de administatie op orde te brengen en krijgt ex nog 2 weken om aan mij te betalen en 3 weken om de betaalbewijzen aan het lbio te sturen. Daarna neemt het LBIO de inning over. Al met al zijn we dan 6 weken verder en weer een maand alimentatie erbij. Ben benieuwd.

Gaya
5 sterren
5 sterren

Aantal berichten : 59
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Over stappen naar het LBIO. Wat te doen? Empty Re: Over stappen naar het LBIO. Wat te doen?

Bericht van 123 vr jan 07, 2011 10:50 am

Wetende wat de procedure dan is als er na die 6 weken niets gebeurd is kan ik alleen maar zeggen.....tel er nog maar een aantal maanden achterstand bij op....Dank U CBAI voor uw zeer goede werkwijze en adequate berichtgeving omtrent de vorderingen....dankzij jullie werkwijze zitten wij dus met deze enorme achterstanden

123
moderator
moderator

Aantal berichten : 50
Registratiedatum : 27-08-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Over stappen naar het LBIO. Wat te doen? Empty Re: Over stappen naar het LBIO. Wat te doen?

Bericht van Gaya vr jan 07, 2011 10:55 am

Ja dank voor het CBAI. Dankzij hen loop ik nu zo een 6000 euries mis. Dus laat het CBAI maar komen met hun rekening. Ik lust ze rauw. Gelukkig hebben ze een aantal leugens op papier gezet. Goed bewaren, komt nog ergens heel goed van pas. Vooral voor een rechter.

Gaya
5 sterren
5 sterren

Aantal berichten : 59
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Over stappen naar het LBIO. Wat te doen? Empty Re: Over stappen naar het LBIO. Wat te doen?

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum