Meldpunt gedupeerde CBAI
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

aangifte

3 plaatsers

Ga naar beneden

aangifte Empty aangifte

Bericht van Yvette ma aug 30, 2010 6:53 pm

Vanmiddag aangifte gedaan met veel pijn en moeite. Politie wilde geen aangifte opnemen!!!! Ik moest maar naar een advocaat in de arm nemen en mijn rechtsbijstand moest het maar uitzoeken. Dacht het niet, er bestaat namelijk een artikel in het wetboek van strafvordering die daar aan verwijst. Artikel 161: een ieder die kennis draagt van een strafbaar feit bevoegd is daarvan aangifte te doen
Artikel 163 lid 5 wetboek strafvordering: legt de opsporingsambtenaar de verplichting op om de aangifte zoals bedoeld in artikel 161, op te nemen.
Dus na een heftige discusie en ze met deze artikelen om de oren geslagen te hebben heb ik toch aangifte kunnen doen.
Mijn advies is dan ook laat je niet wegsturen en vertel ze zonnodig over dit artikel, als men dan nog geen gehoor geeft een klacht indienen bij de ombuds man dat de politie weigert je aangifte op te nemen.
Yvette
Yvette
Admin
Admin

Aantal berichten : 113
Registratiedatum : 27-08-10
Leeftijd : 55
Woonplaats : Alphen aan den Rijn

https://incassofraude.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

aangifte Empty Re: aangifte

Bericht van Yvette vr sep 10, 2010 3:24 pm

Gisteren avond weer bericht gekregen van een gedupeerde die doodleuk door de politie is geweigerd omdat ze zeggen niet te begrijpen waar ze aangifte van komt doen! Deze mevrouw is voor duizenden euros het schip in gegaan. Ze had recht op bijna 34.000 euro, CBAI heeft 17.000 geincasseerd, haar 11.000 uitbetaald en de rest zouden kosten zijn. De andere 17.000 zijn niet geincasseerd omdat de deurwaarder zijn werk niet heeft gedaan volgens het CBAI. Als mevrouw nu opnieuw opdracht tot incasseren wil geven moet ze daar eerst een voorschot op betalen....................
Yvette
Yvette
Admin
Admin

Aantal berichten : 113
Registratiedatum : 27-08-10
Leeftijd : 55
Woonplaats : Alphen aan den Rijn

https://incassofraude.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

aangifte Empty Re: aangifte

Bericht van boos72 ma nov 08, 2010 1:59 pm

zoooo. dat was een lange zit...aangifte doen...
Maar mevrouw: dat kan niet !!! WAT?!?

dus ik heb ze artikel 161 om de oren geslagen en ben heel boos geworden, dat kan ik namelijk heeeeeel goed !! en toen kon het wel.... dus 2 en een half uur later heb ik dan eindelijk aangifte kunnen doen...

tjonge jonge wat een toestand...

verder geen nieuws

boos72
beginner
beginner

Aantal berichten : 5
Registratiedatum : 02-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

aangifte Empty Re: aangifte

Bericht van Yvette ma nov 08, 2010 3:37 pm

Goed gedaan, ja het kan allemaal wel maar wat kost het vreselijk veel energie!!. Maar politie is liever lui dan moe, ze werken de oplichters in de hand.... Een parkeerbon is belangrijker, dat vult de staatskas en dan verdienen ze weer een bonus. Ze zouden ook eens een bonussysteem moeten invoeren voor het aannemen van aangiftes!!!!

boos72 schreef:zoooo. dat was een lange zit...aangifte doen...
Maar mevrouw: dat kan niet !!! WAT?!?

dus ik heb ze artikel 161 om de oren geslagen en ben heel boos geworden, dat kan ik namelijk heeeeeel goed !! en toen kon het wel.... dus 2 en een half uur later heb ik dan eindelijk aangifte kunnen doen...

tjonge jonge wat een toestand...

verder geen nieuws
Yvette
Yvette
Admin
Admin

Aantal berichten : 113
Registratiedatum : 27-08-10
Leeftijd : 55
Woonplaats : Alphen aan den Rijn

https://incassofraude.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

aangifte Empty Re: aangifte

Bericht van a di nov 09, 2010 8:22 pm

En nu hopen dat ze er ook nog eens echt iets mee gaan doen! Want als je slachtofferinformatie belt kunnen ze je aangifte niet vinden en als ze beloven terug te bellen dan gebeurt dit niet....
En wel een hoge telefoon rekening!


a
2 sterren
2 sterren

Aantal berichten : 26
Registratiedatum : 27-08-10

Terug naar boven Ga naar beneden

aangifte Empty Re: aangifte

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum