Meldpunt gedupeerde CBAI
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het leed wat incassobureau heet!

+2
123
Yvette
6 plaatsers

Ga naar beneden

Het leed wat incassobureau heet! Empty Het leed wat incassobureau heet!

Bericht van Yvette vr aug 27, 2010 8:49 am

Een scheiding is vaak moeizaam en na de uitspraak van de rechter met daar in het vastgestelde alimentatie bedrag denk je alles gehad te hebben. Maar dan blijkt dat je ex-partner de alimentatie niet of slechts gedeeltelijk voldoet. Je besluit een incassobureau in te schakelen, eerst het LBIO maar die kunnen helaas maar de afgelopen 6 maanden voor je innen. Dus opzoek naar een een incassobureau die de gehele achterstand kan incasseren, al zoekende op internet kom je dan al snel bij de website van CBAI. Je besluit de incasso uit handen te geven om zo toch de centjes die jij en/of je kinderen zo hard nodig hebben te krijgen, de rechter heeft immers besloten dat je er recht op hebt. Na veel formulieren ingevuld te hebben en netjes te woord te zijn gestaan gaat het CBAI voor je aan de slag, ze incasseren direct bij je ex-partner of schakelen een deurwaarder in. Alles lijkt goed te gaan en sommige van ons ontvangen zelfs een schrijven dat de debiteur heeft betaald en het geld naar je zal worden overgemaakt. Je houd je bankrekening goed in de gaten, dagen, weken maar niets. Dan bel je met het CBAI, maar helaas op dat moment zijn ze telefonisch niet bereikbaar. Dan maar per post, fax of e-mail maar ook dit blijft onbeantwoord. Je hoort helemaal niets meer, dan besluit je te gaan googelen en wat zie je daar tot je grote schrik; je bent niet de enige je kan naar je centen fluiten! En nu?
Je belt met de consumentenbond, het juridischloket, je rechtsbijstand en er is niets dat je kunt doen, niemand kan je helpen. Het enige advies dat je mee krijgt is aangifte doen bij de politie.
Als eenling kan je weinig doen tegen een frauduleus incassobureau, en helaas bestaat er geen vereniging, bond, of wat dan ook die het voor je opneemt.
Maar als we alle klachten bundellen kunnen we misschien iets, samen staan we sterk(er).
Dus ben je ook de dupe geworden van een incassofraude meld het aub zodat we samen in actie kunnen komen tegen deze wanpraktijken.
Yvette
Yvette
Admin
Admin

Aantal berichten : 113
Registratiedatum : 27-08-10
Leeftijd : 55
Woonplaats : Alphen aan den Rijn

https://incassofraude.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Het leed wat incassobureau heet! Empty Re: Het leed wat incassobureau heet!

Bericht van 123 vr aug 27, 2010 10:00 am

Ook ik ben een slachtoffer van dit bedrijf,de oproep is aan allen Doe Aangifte!!

123
moderator
moderator

Aantal berichten : 50
Registratiedatum : 27-08-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het leed wat incassobureau heet! Empty Re: Het leed wat incassobureau heet!

Bericht van Blauwtje za aug 28, 2010 11:22 am

Ook ik ben slachtoffer, na maanden bellen en alles beloven, komt er helemaal niets uit.
Weer bellen, oh sorry zijn we vergeten te doen, we gaan meteen aan de slag hoor.
6 weken later weer mailen en bellen, geen antwoord...Het buro via adrescheck opgezocht, en....het staat in de verhuur bij een makelaar.
Dag geld...

Blauwtje
beginner
beginner

Aantal berichten : 1
Registratiedatum : 28-08-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het leed wat incassobureau heet! Empty allimentatie

Bericht van nettie ma aug 30, 2010 8:18 pm

en jawel. hier nog een gedupeerde.........pfffffffffffff........heb anderhalf jaar via cbia kinderallimentatie van mijn ex via hun laten regelen.
ging altijd goed, tot nu de maand augustus, heb wel een bericht gehad dat de alli binnen was! alleen na 2 week nog steeds niet op de rekening.
dus ook bellen en mailen en ........nee geen gehoor.
lees nu net van het cbia en hun praktijken!!!! ik baal echt enorm zoals iedereen denk ik.
gelukkig heeft mijn ex niet de verplichting om via hun de allimentatie te betalen, maar dit ging goed dus laat maar zo dachten we, heb nu net wel mijn ex gebeld met de vraag om dus daar geen allimentatie meer op te storten! gaat nu via de gewone regeling.
morgen ook maar aangifte doen voor zover het mogelijk is en wat er mee gedaan word!! Sad

nettie
beginner
beginner

Aantal berichten : 5
Registratiedatum : 30-08-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het leed wat incassobureau heet! Empty en nog één

Bericht van uhm do sep 23, 2010 4:58 pm

Helaas kan ik me ook aansluiten in de rij van gedupeerden
Ik kwam er vandaag pas achter wat er speelt doordat ik het CBAI telefonisch niet meer kon bereiken
wie is er nog te vertrouwen??????
ik weet het even niet meer
ook ik ga aangifte doen en me dan maar weer storten in het oerwoud van deurwaarders
mogelijk heeft ex nog geen cent betaald aan de incasso, dat is dan misschien nog een geluk

uhm
beginner
beginner

Aantal berichten : 2
Registratiedatum : 23-09-10
Woonplaats : gouda

Terug naar boven Ga naar beneden

Het leed wat incassobureau heet! Empty Re: Het leed wat incassobureau heet!

Bericht van jolandakraaipoel do okt 14, 2010 8:46 pm

Weet iemand wellicht de naam van de deurwaarder('s) die Cbai heeft ingeschakeld? Misschien komen we zo meer te weten????

jolandakraaipoel
beginner
beginner

Aantal berichten : 7
Registratiedatum : 14-10-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het leed wat incassobureau heet! Empty Re: Het leed wat incassobureau heet!

Bericht van 123 do okt 14, 2010 9:24 pm

jolandakraaipoel schreef:Weet iemand wellicht de naam van de deurwaarder('s) die Cbai heeft ingeschakeld? Misschien komen we zo meer te weten????

Bij de meeste was dat Pranger,maar ook dit is dan heel vreemd,want daar werd verteld dat aan alle betrokkenen bericht verzonden is dat zaken met CBAI gestopt zijn,nu blijkt dus dat er diversen geen bericht ontvangen hebben..

123
moderator
moderator

Aantal berichten : 50
Registratiedatum : 27-08-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het leed wat incassobureau heet! Empty Re: Het leed wat incassobureau heet!

Bericht van uhm do okt 14, 2010 9:45 pm

na Pranger zijn de opdrachten naar deurwaarder Hoeve gegaan
volgens mij uit noordhorn
mijn opdracht (inmiddels ingetrokken) was daar bekend

uhm
beginner
beginner

Aantal berichten : 2
Registratiedatum : 23-09-10
Woonplaats : gouda

Terug naar boven Ga naar beneden

Het leed wat incassobureau heet! Empty Re: Het leed wat incassobureau heet!

Bericht van 123 do okt 14, 2010 9:48 pm

Oké bedankt!!

123
moderator
moderator

Aantal berichten : 50
Registratiedatum : 27-08-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het leed wat incassobureau heet! Empty Re: Het leed wat incassobureau heet!

Bericht van Yvette do dec 02, 2010 11:23 pm

123 schreef:
jolandakraaipoel schreef:Weet iemand wellicht de naam van de deurwaarder('s) die Cbai heeft ingeschakeld? Misschien komen we zo meer te weten????

Bij de meeste was dat Pranger,maar ook dit is dan heel vreemd,want daar werd verteld dat aan alle betrokkenen bericht verzonden is dat zaken met CBAI gestopt zijn,nu blijkt dus dat er diversen geen bericht ontvangen hebben..


Vreemd dat er niemand van dit forum ooit een dergelijk bericht van de deurwaarder heeft gehad, je zou toch denken dat als een deurwaarder zegt dat iedereen daar over aangeschreven is dat ook zo is, het zou toch niet meer dan normaal zijn als diegene om wie zijn geld het gaat te horen krijgt dat de deurwaarder stopt met incasseren en het dossier sluit zodat de betreffende client eventueel maatregelen kan treffen......of heeft iemand wel dergelijke brief van Pranger Agin gekregen?
Yvette
Yvette
Admin
Admin

Aantal berichten : 113
Registratiedatum : 27-08-10
Leeftijd : 55
Woonplaats : Alphen aan den Rijn

https://incassofraude.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Het leed wat incassobureau heet! Empty Re: Het leed wat incassobureau heet!

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum